XVI Międzynarodowa Konferencja Naukowa
COMPUTER AIDED ENGINEERING
(Komputerowe Wspomaganie Prac Inżynierskich)
REALIZACJE
		
    
            Opracowanie projektu nowej konstrukcji koła czerpakowego i czerpaków dla koparek SchRs 4600
            
          
    
		
			
			      Celem całej pracy było opracowanie projektu nowej konstrukcji koła czerpakowego 
			i czerpaków dla koparek SchRs 4600.
Głównym czynnikiem decydującym o podjęciu decyzji o modernizacji koła i czerpaków była potrzeba obniżenia dynamiki pracy układu urabiania poprzez zwiększenie liczby czerpaków rozmieszczonych na kole. Obecna konstrukcja charakteryzuje się małą liczbą czerpaków wynoszącą 11 sztuk. Powoduje to niekorzystne warunki pracy koparki poprzez występowanie znacznych impulsów siły w trakcie urabiania...
		
		
	

Głównym czynnikiem decydującym o podjęciu decyzji o modernizacji koła i czerpaków była potrzeba obniżenia dynamiki pracy układu urabiania poprzez zwiększenie liczby czerpaków rozmieszczonych na kole. Obecna konstrukcja charakteryzuje się małą liczbą czerpaków wynoszącą 11 sztuk. Powoduje to niekorzystne warunki pracy koparki poprzez występowanie znacznych impulsów siły w trakcie urabiania...
		
            Określenie wpływu układów przepływowych na żywotność i sprawność wirników wentylatorów
            
            
		
		
			
            Celem pracy było określenie możliwości zwiększenia trwałości i sprawności pracy układów wentylatorów głównego przewietrzania kopalń w szerokim zakresie ich pracy.
		        
            
    
		
	

		
            XFEL - European X-ray Free Electron Laser
            
          
		
		
			
			
            Projekt układu kompensacji termicznej wieloprzewodowej kriogenicznej linii dystrybucji helu XATL1
o długości 127 m.
		
	

o długości 127 m.
		
            Projekt i wdrożenie systemów bezpieczeństwa koparek SchRs4600 i KWK1500.1
            
          
		
		
			
			      Doświadczalna i numeryczna identyfikacja obciążeń ekstremalnych napędów kół czerpakowych koparek SchRs4600 i KWK1500.1
            
      		
		
	

		
            Identyfikacji i eliminacja przyczyn przyspieszonej degradacji ustroju nośnego kruszarki
            
          
		
		
			
			      Numeryczne i eksperymentalne badania wytrzymałości statycznej oraz dynamiki w celu identyfikacji przyczyn przyspieszonej degradacji.
            
      		
		
	

		
            Badania oraz wybór optymalnych rozwiązań czerpaków z szybko-wymiennymi elementami skrawającymi
            
        
    
		
		
			
			
            Analiza trajektorii testowanych czerpaków.
Analiza rozłożenia zębów na nożu i korekta kątów skrawania.
		
	

Analiza rozłożenia zębów na nożu i korekta kątów skrawania.
		
            Czerpaki z narożami i zębami wymiennymi do koparek kołowych i łańcuchowych
            
          
		
		
			
			      Projekty nowych czerpaków do koparek kołowych i łańcuchowych.
            
      		
		
	

		
            Atestacja maszyn podstawowych górnictwa odkrywkowego oraz urządzeń przeładunkowych, ważenie i wyważanie
            
          
		
		
			
			      Analiza dowodów stateczności.
Obliczenia weryfikacyjne w zakresie wytrzymałościowym, trwałościowym i wyboczeniowym.
		
	

Obliczenia weryfikacyjne w zakresie wytrzymałościowym, trwałościowym i wyboczeniowym.
		
            Obliczenia wytrzymałościowe, zmęczeniowe, wyboczeniowe i dynamiczne oraz optymalizacja ustroju nośnego koparki kołowej KWK1500.1
            
          
		
		
			
			      Obliczenia weryfikacyjne w zakresie wytrzymałości doraźnej, zmęczeniowej i wyboczeniowej.
Analiza dynamiczna całej koparki.
		
	

Analiza dynamiczna całej koparki.
		
            Obliczanie, diagnozowanie, projektowanie wielkogabarytowych węzłów tocznych
            
        
    
		
		
			
			      Projektowanie węzłów obrotu maszyn roboczych, wskazanie ich optymalnej postaci geometrycznej w celu uzyskania wymaganej trwałości.
            
            
		
    
		
	

		
            Sprawdzanie stateczności maszyn roboczych, wyznaczanie położenia środka ciężkości
            
            
    
		
		
			
			      Doświadczalne wyznaczanie położenia środka ciężkości i masy dużych maszyn roboczych lub ich nadwozi w celu doboru balastu w maszynach nowych oraz jego weryfikacji w maszynach modernizowanych.
            
             
		
		
    
	

		
            Analiza wytrzymałościowa mostu czyszczarki krat zamka Elektrowni Wodnej Dychów
            
            
		
		
			
			 
            Budowa przestrzennej, powłokowej struktury na podstawie dostarczonego przez Zleceniodawcę modelu bryłowego 3D.
            
      		
		
	

		
            Ocena stanu technicznego wywrotnicy wagonowej w Elektrowni Połaniec
            
          
    
		
		
			
			 
            Pomiary zużycia konstrukcji wywrotnicy po okresie wieloletniej eksploatacji metodą ultradźwiękową.
            
             
		
    
		
	

		
            Opracowanie metody wykrywania uszkodzeń w pasach przenośników taśmowych
            
          
		
		
			
			      Analiza możliwości wykorzystania technik wizyjnych w celu wykrywania uszkodzeń w taśmach przenośników.
            
          
		
	

		
            Analiza termosprężysta przyczyn degradacji pieców szybowych w KGHM Polska Miedź S.A.
            
          
		
		
			
			      Symulacje numeryczne metodą elementów skończonych wytężenia obiektów poddanych działaniu wysokich temperatur w zakresie nieliniowości geometrycznej.
            
            
		
		
	

		
            Zespoły wirujące wentylatorów promieniowych nowej generacji do układów głównego przewietrzania kopalń
            
          
		
		
			
			      Numeryczna analiza zespołów wirujących w zakresie przepływowym, modalnym i wytrzymałości zmęczeniowej.
            
             
		
		
	

		
            Modelowanie przepływu przez wentylator oraz kanał dolotowy
            
          
		
		
			
			      Modelowanie przepływu przez wentylator oraz kanał dolotowy. Poprawa sprawności energetycznej układu: przewód dolotowy – wentylator
            
             
		  
		
	

		
            Opracowanie zestawu algorytmów i programów do symulacji pracy kotła energetycznego w ramach programu strategicznego „Zaawansowane technologie pozyskiwania energii”
            
          
    
		
		
			
			      Opracowanie zestawu algorytmów i programów do symulacji pracy kotła energetycznego w ramach programu strategicznego „Zaawansowane technologie pozyskiwania energii”
            
             
       
		  
		
	

		
          System diagnostyczny dla konstrukcji nośnej i zawieszenia kotła
            
          
		
		
			
			      Ciągły pomiar deformacji konstrukcji, zapobieganie stanom awaryjnym poprzez wczesne wykrycie nadzwyczajnych deformacji komory, monitorowanie stanu odkształceń (naciągu) zawiesi komory.
            
             
		  
		
	

		
            Obliczenia cieplno-mechaniczne elementów turbin parowych
            
          
		
		
			
			      Wyznaczanie zmiennego w czasie pola temperatury w stanach nieustalonych pracy bloku energetycznego.
            
      		  
		
	

		
            Metoda identyfikacji sił w cięgnach zawieszenia kotła i ich regulacji do wartości optymalnych
            
          
		
		
			
			      Symulacje różnych wariantów stanu zawieszenia kotła, wyznaczanie optymalnego rozkładu sił w cięgnach kotła, uwzględniającego stan wytężenia konstrukcji i poziom jego deformacji.
            
             
		  
		
	

		
            Modelowanie spalania pyłu węglowego
            
          
		
		
			
			      Modelowanie przepływu cząstek węgla, modelowanie procesów spalania w różnych atmosferach.
            
      		  
		
	

		
          Analiza przyczyn oraz skutków awarii i katastrof. Opinie i ekspertyzy
            
          
		
		
			
			      Analiza poprawności rozwiązania konstrukcyjnego, identyfikacja obciążeń rzeczywistych, badania materiałowe.
            
             
       
		  
		
	

		
            Ocena przyczyn uszkodzenia łożyska obrotowego podgrzewacza powietrza.
            
       
    
		
		
			
			      Analiza składu chemicznego spektrometrem – określenie gatunku materiału, pomiar twardości – określenie rodzaju obróbki, badania wizualne – określenie stopnia degradacji elementów tocznych i bieżni łożyska.
            
             
		  
		
	

		
            Projekt i wykonanie ładowarki z innowacyjnym napędem hydromechanicznym INNOTECH/IN1/19/156235/NCBR/12
            
          
    
		
		
			
			      Opracowanie założeń oraz wytycznych projektowych - (analiza środowiska pracy, analiza przewidywanych obciążeń, identyfikacja możliwości realizacji oraz ograniczeń technologicznych). Opracowano projektu prototypu konstrukcji chroniącej operatora przed obwałem skał.
            
             
		  
		
	

		
            Projekt opancerzonego pojazdu minoodpornego AMRV G-10
            
          
		
		
			
			      Opracowanie geometrii bryły nadwozia pod kątem odporności na eksplozję, symulacje numeryczne detonacji ładunku pod pojazdem.
            
      		  
		
	

		
            Projekt płaskodennej łodzi o specjalistycznym zastosowaniu INNOTECH-K2/IN2/55/182813/NCBR/12
            
          
		
		
			
			      Projekt i budowa prototypu nowoczesnej płaskodennej łodzi, badania eksperymentalne prototypu.
            
             
       
		  
		
	

		
            Nowoczesne kabiny ochronne operatorów maszyn roboczych INNOTECH-K2/IN2/30/182199/NCBR/12
            
          
		
		
			
			      Opracowanie modeli geometrycznych kabin stosowanych obecnie w maszynach górniczych. Opracowanie modeli obliczeniowych i uproszczonego modelu obliczeniowego fotela operatora.
            
             
		  
		
	

		
            Opracowanie układu zwiększającego bezpieczeństwo kierowcy ciężarówki podczas zderzenia
            
          
    
		
		
			
			      Analiza zagadnień obejmujących bezpieczeństwo bierne kierowcy samochodu ciężarowego. Opracowanie układu zwiększającego bezpieczeństwo kierowcy pojazdu ciężarowego.
            
             
		  
		
	

		
            Badania i analiza możliwości poprawy bezpieczeństwa biernego pieszego
            
          
		
		
			
			      Opracowanie oryginalnego systemu bezpieczeństwa biernego przechodnia i innowacyjnych rozwiązań konstrukcji zderzaka oraz dodatkowych układów zabezpieczających pojazdu samochodowego.
            
       
		  
		
	

		
            Projektowanie i wdrażanie systemów pozyskiwania energii odnawialnych
Klimatyzowane mobilne buro zasilane ogniwami fotowoltaicznymi (P. 399329). ZIELONY TRANSFER –EFS, UE
			
			
 
            Projektowanie i wdrażanie systemów pozyskiwania energii słonecznej do wspomagania zasilania pojazdów, maszyn i urządzeń, prognozowanie rozwoju technologii wg metodologii FORMAT.
            
                   
       
		  
		
	
Klimatyzowane mobilne buro zasilane ogniwami fotowoltaicznymi (P. 399329). ZIELONY TRANSFER –EFS, UE

		
            Numeryczne i eksperymentalne badania drgań i hałasu elementów układu hamulcowego pojazdów (NVH)
            
          
		
		
			
            Numeryczna analiza modalna, eksperymentalna analiza modalna – badania długookresowe, identyfikacja zależności pomiędzy zmianą częstotliwości a masą odlewu.
            
                  			 
		  
		
	

		
            Optymalizacja ustroju nośnego nośnika armato-haubicy KRYL kalibru 155mm obciążenia wystrzałem
            
          
    
		
		
			
			      Symulacje dynamiczne wystrzału w pełnym zakresie elewacji i azymutu. Optymalizacja konstrukcji ramy nośnika JELCZ.
            
             
       
		  
		
	

		
            Analiza eksperymentalna wytężenia ram pojazdów ciężarowych
            
          
		
		
			
            Pomiary przyspieszeń działających na pojazd podczas eksploatacji. Pomiary tensometryczne wytężenia ustroju nośnego ramy podczas eksploatacji.
            
                        
			 
		  
		
	

		
            Optymalizacja ustrojów nośnych ram i naczep pojazdów ciężarowych
            
          
		
		
			
            Analiza wytrzymałościowa ustrojów nośnych ram, wyznaczenie stref najbardziej wytężonych.
            
      			 
		  
		
	

		
            Prototyp modułowej architektury konstrukcji kuchni wolnostojącej
PROJEKT CELOWY 6 ZR8 2009C/07246
			
            Uwzględnienie wymagań efektywności energetycznej i kosztów środowiskowych. Zmniejszenie kosztów bezpośrednich i pośrednich wytwarzania produktu.
            
            
		  
		
	
PROJEKT CELOWY 6 ZR8 2009C/07246

		
    
            Mobilna stacja zasilania oczyszczonym i skompresowanym biogazem
LIDER/034/645/L-4/12/NCBR/2013
MOZART – wrocławski program wsparcia partnerstwa nauki i biznesu
			
			      Projektowanie i wdrażanie systemów dystrybucji gazu ziemnego oraz biogazu, projektowanie i wdrażanie złożonych systemów produkcji biogazu oraz kogeneracji w obiektach przemysłowych i rekreacyjnych.
            
             
       
		  
		
	
LIDER/034/645/L-4/12/NCBR/2013
MOZART – wrocławski program wsparcia partnerstwa nauki i biznesu

					Katedra Konstrukcji Badań Maszyn i Pojazdów
			Politechnika Wrocławska
			ul. I. Łukasiewicza 7/9, 50-371 Wrocław
			tel. +48 71 320 38 60, kbm@pwr.edu.pl



